Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wydział Filologii Polskiej I Klasycznej, Instytut Filmu, Mediów I Sztuk Audiowizualnych
Poznań
Doktor nauk o sztuce, badaczka gier wideo, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współtwórczyni studiów groznawczych (game studies) na UAM, aktywnie wspierająca rozwój polskiej dydaktyki groznawczej i edukacji growej. Autorka książki „Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo” (Universitas 2022) i licznych artykułów z zakresu game studies. Zajmuje się analizą designu gier cyfrowych, interesują ją zagadnienia związane z dostępnością gier i projektowaniem inkluzywnym. Realizowała w tym zakresie projekt badawczy zatytułowany „Opcje dostępności dla osób z niepełnosprawnością słuchu w polskich grach wideo”. Organizowała szereg wydarzeń poświęconych dostępności gier, między innymi we współpracy z Centrum Szyfrów ENIGMA w Poznaniu i Estradą Poznańską.
608 445 465
FORMA ZATRUDNIENIA
Umowa zlecenie
Umowa o dzieło
TRYB PRACY
Zdalnie
Stacjonarnie w Poznaniu
W czym mogę pomóc dla branży gamedev?
Mogę pomóc w dostosowaniu gier do potrzeb graczy z niepełnosprawnościami, doradzając w zakresie dostępności. Oferuję konsultacje dotyczące UI/UX, sterowania, napisów, trybów dla osób z różnymi ograniczeniami oraz zgodności z wytycznymi (np. Xbox Accessibility Guidelines). Mogę wesprzeć zespoły gamedev w tworzeniu bardziej inkluzywnych i dostępnych doświadczeń.
