Joanna Pigulak

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Wydział Filologii Polskiej I Klasycznej, Instytut Filmu, Mediów I Sztuk Audiowizualnych

Poznań

Doktor nauk o sztuce, badaczka gier wideo, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współtwórczyni studiów groznawczych (game studies) na UAM, aktywnie wspierająca rozwój polskiej dydaktyki groznawczej i edukacji growej. Autorka książki „Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo” (Universitas 2022) i licznych artykułów z zakresu game studies. Zajmuje się analizą designu gier cyfrowych, interesują ją zagadnienia związane z dostępnością gier i projektowaniem inkluzywnym. Realizowała w tym zakresie projekt badawczy zatytułowany „Opcje dostępności dla osób z niepełnosprawnością słuchu w polskich grach wideo”. Organizowała szereg wydarzeń poświęconych dostępności gier, między innymi we współpracy z Centrum Szyfrów ENIGMA w Poznaniu i Estradą Poznańską.

608 445 465

FORMA ZATRUDNIENIA

Umowa zlecenie

Umowa o dzieło

TRYB PRACY

Zdalnie

Stacjonarnie w Poznaniu

W czym mogę pomóc dla branży gamedev?

Mogę pomóc w dostosowaniu gier do potrzeb graczy z niepełnosprawnościami, doradzając w zakresie dostępności. Oferuję konsultacje dotyczące UI/UX, sterowania, napisów, trybów dla osób z różnymi ograniczeniami oraz zgodności z wytycznymi (np. Xbox Accessibility Guidelines). Mogę wesprzeć zespoły gamedev w tworzeniu bardziej inkluzywnych i dostępnych doświadczeń.