Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM)
Poznań
Jako adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych (UAM), historyk i groznawca, badam medium gier cyfrowych, koncentrując się na relacjach między historią a grami oraz tematyce historycznej w grach. Moje zainteresowania obejmują także historię gier (polskich i zagranicznych), kulturę fanowską (np. demoscenę), retrogaming oraz ewolucję poetyki gier (gatunki, mechaniki).
Mam wieloletnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca Groznawstwa (UAM) i Game Development (CDV), gdzie prowadzę zajęcia teoretyczne i projektowe oraz promuję prace licencjackie.
Od 2015 roku działam jako edukator medialny (autor scenariuszy lekcji, prelegent, konsultant) we współpracy z festiwalami, instytucjami kultury i szkołami. Współtworzyłem m.in. podręcznik edukacyjny o „This War of Mine” dla programu MEN „Gry w edukacji” (z 11 bit studios i dr Joanną Pigulak). Od 2022 roku współrealizuję „Pikselową rewolucję” (Centrum Szyfrów Enigma) – cykl spotkań z twórcami polskiej kultury cyfrowej.
Posiadam doświadczenie grantowe, m.in. w projekcie Polskiego Towarzystwa Badania Gier dla Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, dotyczącym konsultingu historycznego w grach (kierownik: prof. M. Mochocki).
668 120 151
FORMA ZATRUDNIENIA
Umowa zlecenie
Umowa o dzieło
TRYB PRACY
Zdalnie
Stacjonarnie – tylko w Poznaniu
W czym mogę pomóc dla branży gamedev?
Jako groznawca i historyk oferuję wsparcie w zakresie konsultingu historycznego dla gier. Moja oferta obejmuje współpracę z zespołem deweloperskim na wszystkich etapach produkcji, w tym: weryfikację faktograficzną, doradztwo narracyjne i fabularne, tworzenie materiałów edukacyjnych i treści dodatkowych, a także konsultacje dotyczące projektowania mechanik i systemów gry oraz wrażliwości kulturowej i etyki historycznej.
